marți, decembrie 30, 2014

Cărți cu miros de brad și aromă de scorțișoară..

Chiar dacă Crăciunul propriu zis a trecut, toată armata de fulgi care ne-a atacat zilele acestea, luminițele care pâlpâie, parcă întrețin acea atmosferă de sărbătoare, acea senzație de liniște, de bucurie. De aceea nu am vrut să renunț la ocazia de a împărtăși cu voi câteva titluri speciale, de sezon, lecturi drăguțe, numai bune de citit în apropierea bradului, cu o ceașcă de ciocolată caldă și o bucată de prăjitură cu mere și scorțișoară. 

”Un Crăciun de neuitat” de Mary Carter și Terry Dulong
”O dorință de Crăciun” de Fern Michaels și Cathy Lamb

Am ales să le prezint împreună, deoarece ambele au același format, sunt apărute în aceeași colecție, a editurii Lira, și sunt foarte asemănătoare. Mititele și comode de manevrat, fiecare din cele două cărți conține câte două povești a căror acțiune se petrece, desigur, în perioada Crăciunului. În ”Un Crăciun de neuitat” veți cunoaște aventurile lui Tarei Lane, care după ce este concediată, ajunge să petreacă sărbătorile în Maui, unde va întâlni un tânăr deosebit, și pe Josie Sullivan și fiica ei Terry care vor avea parte de niște întâmplări deosebite de Crăciun, pe insula unde locuiesc ele. ”O dorință de Crăciun” reunește două încântătoare povești, pe alocuri amuzante, în mare parte emoționante, care vă vor transpune în atmosfera magică și irezistibilă a sărbătorilor de iarnă, iar personajele pe care le veți descoperi sunt Stephanie și Meredith. 

”Scrisori de la Moș Crăciun”  de J. R. R. Tolkien

Tolkien este un autor care nu mai are nevoie de nicio prezentare, cred eu. E de ajuns să spun ”Stăpânul inelelor” și ”Hobbitul” și deja am zis suficient. Am ales să îmi iau această carte deoarece studiem la Literatură comparată una dintre cărțile lui, dar mai ales deoarece modul cum a luat naștere această cărțulie de doar 112 pagini, dar extrem de frumoasă, cu ilustrații deosebite, cu desene, este interesant. Care e povestea din spatele.. poveștii ei? În luna decembrie, John, Michael, Christopher și Priscilla, copiii lui J.R.R. Tolkien, așteptau cu nerăbdare plicurile acoperite de zăpadă purtând timbre de la Polul Nord. Înăuntrul lor descopereau câte o scrisorică având un scris tremurat, însoțită de niste superbe desene în culori sau, uneori, doar de niste schițe. Aceste scrisori veneau chiar de la Moș Crăciun. Scrisorile lui Moș Crăciun ascundeau minunatele povești de la Polul Nord: cum au fugit toți renii împânzind întregul Pol Nord, cum Ursul-Polar s-a cățărat pe vârful Polului ca sa caute gluga moșului, cum s-a sfărâmat Luna în patru bucăți, stelele desprinzându-se de la locul lor, Omul-din-Lună căzând în grădina din spatele casei lui Moș Crăciun.
Da, e un cadou perfect pentru un copil, dar în același timp e și lectura ideală pentru adulții care nu vor să își piardă acea inocență, bucurie.. E pentru copiii de toate vârstele și pentru copiii din noi.

”Fulgi de iubire” de John Green, Maureen Johnson și Lauren Myracle

Una dintre noutățile editoriale ale lunii decembrie și care a fost și cred că încă e pe val (sau pe omăt) la noi, este cu siguranță ”Fulgi de iubire”. Părerea mea e că autorul John Green a atras cel mai mult atenția asupra cărții, deoarece este unul apreciat la noi, dar și faptul că cele trei povești ne vorbesc despre magia sărbătorilor a cântărit destul de mult. Pe mine recunosc că nu m-a atras așa de tare, dar asta nu înseamnă că nu îmi doresc să o citesc la un moment dat. Poate la anul, tot în preajma sărbătorilor :)
O furtună puternică de zăpadă aduce dragostea în viețile a trei adolescenți: o fată al carei tren s-a înzăpezit, un băiat ce înfrunta viscolul pentru a se întâlni cu prietenii săi, o altă fată cu inima frantă ce-și vopsește părul în roz și visează să fie îngerul cuiva. Deci ce au în comun o furtună de zăpadă iscată în Ajunul Crăciunului, 14 majorete vesele, un restaurant Waffle House și un tip învelit în folie de aluminiu? Rămâne să aflați voi.

”Cadoul” de Cecelia Ahern

Una dintre autoarele cu care încă nu am făcut cunoștintă (deși am plâns cu sughițuri și am râs în hohote datorită filmului ”P.S. I love you” realizat după romanul omonim, scris de aceasta) este Cecelia Ahern. Voi aduce în atenția voastră de această dată altă carte a ei, este vorba despre ”Cadoul”. Nu știu câți dintre cei care nu ați citit-o știați că acțiunea din ea e legată de sărbători, dar pe mine una m-a cucerit de la primele rânduri.. Nu am reușit să o citesc, deși mi-am dorit mult, dar mi-am propus să fac asta, cel puțin cât mai e iarnă și zăpadă afară..
Despre ce e vorba, totuși? Lou Suffern este un om de afaceri prosper, surmenat, aflat într-o permanență bătălie cu secundele, imun la spiritul sărbătorilor de iarnă care îi încântă pe oamenii obișnuiti din jurul lui. . Într-o dimineață geroasă, într-un acces de generozitate, care nu îl caracteriza, Lou îi oferă o cafea lui Gabe, un om fără adăpost, care se aciuase lângă clădirea de birouri. Cum soarta personală și profesională a lui Lou se află la răscruce, iar Crăciunul se apropie, Gabe îi oferă un cadou magic, arătându-i ambițiosului său coleg cât este de prețios timpul. Dar oare îl poate ajuta să repare ce a stricat, înainte de a fi prea târziu?

”Dragostea mea mi-a dăruit” ediție coordonată de Stephenie Perkings

Ajunul Crăciunului m-a prins alături de cei dragi și în mână cu această carte. Toată atmosfera de vis de acasă, împreună cu lectura poveștilor din ”Dragostea mea mi-a dăruit”, au contribuit la realizarea unui Crăciun minunat pentru mine.
Colecția aceasta de povestiri e potrivită de citit sub vâsc mai ales, deoarece e pliiină de drăgălășenie și de iubire, de trăirile tipice pe care le au oamenii în perioada sărbătorilor, de disponibilitatea lor de a primi mai ușor pe cineva în suflet acum. Citită în alt moment al anului, cu siguranță întâmplările de aici ar putea părea necredibile pe alocuri, poate uneori grăbite sau prea siropoase, dar pentru mine a funcționat perfect totul..
Acțiunile celor 12 povești se petrec în cea mai frumoasă perioadă a anului, cea dintre Crăciun și Anul Nou, fiind învăluite de minunatul spirit al sărbătorilor și de vraja primei iubiri. Sunt scrise de cei mai importanți autori pentru adolescenți și tineri ai momentului.. și vă recomand cu drag să le citiți și voi.

”Poveste de Crăciun” de Charles Dickens

O carte care nu ar trebui să lipsească de pe rafturile niciunui cititor și fără de care nu aș fi putut încheia acest mic articol.
Cunoscut mai cu seamă pentru ”David Copperfield” și ”Marile speranțe„, Charles Dickens ramane unul dintre marii prozatori ai tuturor timpurilor, care surprinde atat meschinăria umană, cât și miraculoasa disponibilitate a omului de a-și arăta resursele nebănuite de generozitate.
Este o poveste care se petrece în seara de Crăciun, o poveste cu fantome, cu duhuri ale Crăciunului (Spiritul Crăciunului-Trecut, al Crăciunului-de-Acum și al Crăciunului-ce va să vină) care apar ca să schimbe un om și un destin. Scrooge este acrit de viață, avar, incapabil de a gusta bucuriile simple ale vieții. Devine, în final, complet diferit, cald, bun, generos. Cum anume, veți afla crezând în miracolele din seara de Crăciun și citind povestea lui Dickens.

Desigur, lista recomandărilor e lungă, dar eu mă voi opri aici cu ea. Dorința mea era să postez acest articol în ajun sau în prima zi de Crăciun, dar cum ajungând acasă de sărbători, am descoperit că e stricat calculatorul de acolo și nu am acces la internet, a trebuit să amân totul. Sper că v-a plăcut ce ați citit, chiar dacă l-am pus cu întârziere, și că v-am convins că sunt o mare iubitoare a sărbătorilor de iarnă. Îl consider un cadou târziu pentru voi, un mod de a vă ura un An Nou bun și plin de împliniri! 

6 comentarii:

  1. mmm acum merge perfect Cadoul de Cecilia Arhen . Mi-a placut enorm aceasta carte !

    La mulţi ani, sănătate, cît mai multe bucurii şi împliniri în anul ce vine! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. De primele două cărţi nu ştiam, cât despre celelalte îmi doresc Scrisori de la Moş Crăciun şi această ediţie frumoasă Poveste de Crăciun.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am citit si mi-au placut Fulgi de iubire si Cadoul, iar acum citesc Dragostea mea mi-a daruit pentru liveshowul Cartepidemia lunii decembrie. E draguta deocamdata :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Abia astept acel liveshow, sunt curioasa ce parere veti avea despre carte.

      Ștergere
  4. N-am citit niciuna dintre carti, dar toate par atat de tentante. Banuiesc ca nu este nicio problema, daca nu le citesc in perioada Craciunului. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Nici eu nu le-am citit , dar pentru mine perioada in care le citesc este prea putin importanta :) . Chiar daca sunt tematice de craciun pun pariu ca le voi citi prin iulie

    RăspundețiȘtergere

Vă mulțumim pentru că ne vizitați blogul și pentru comentariile voastre. Contează foarte mult pentru noi să vă aflăm gândurile :). Dacă ați pus o întrebare, reveniți, cu siguranță vă vom răspunde!