miercuri, mai 08, 2013

"Probabilitatea statistică de a te îndrăgosti la prima vedere" de Jennifer E. Smith - Recenzie

Cartea a apărut la Editura Epica şi o puteţi comanda de AICI.
Probabilitatea statistică de a te îndrăgosti la prima vedere de această carte este de sută la sută. Probabilitatea de a te regăsi în personajele cărții este de optzeci și cinci la sută. Probabilitatea de a participa trup și suflet alături de povestea care parcurge în doar douăzeci și patru de ore totul este de nouăzeci și nouă la sută. Pentru că acel unu la sută este probabil să blestemați momentul în care veți ajunge la finalul acelei zile care curprinde o viața întreagă, lăsându-vă cu un gol în stomac, dar cu niște învățăminte înrădăcinate pentru totdeauna în sufletul vostru.
Poate e greu de crezut, poate nu aveți încredere în statisticile unei studente la facultatea de matematică și informatică, poate nu puteți să dați o șansă unei recomăndari pe care a făcut-o o fată pasionată de literatura care ne deschide o lume a imposibilității, a viselor ce nutresc sentimente și trăiri incredibile… dar nu puteți să negați faptele reale.
Asa cum nici Hadley Sullivan, o fată de șaptesprezece ani, nu a crezut că ar putea ca în doar patru minute de întârziere, să piardă avionul ce ar fi trebuit să o ducă spre propriul ei iad creat de nunta tatălui ei cu noua lui iubită englezoaică pe care nu a văzut-o în viața ei, dar știe în adâncul sufletului că o urăște. Chiar dacă pare imposibil, doar patru minute îi vor schimba viața pentru totdeauna, așa cum patru minute după ce veți începe să citiți "Probabilitatea statistică de a te îndrăgosti la prima vedere" de Jennifer E. Smith, vă vor determina să nu o mai lăsați din mâini.
Pentru că Hadley este dovada reală că destinul există, că soarta se joacă cu viețile noastre, că toate întâmplările, faptele, tot ce trăim și simțim sunt create pentru a ne oferi ceea ce avem nevoie, pentru a învăța despre viața însăși, despre noi înșine, despre tot ceea ce ne înconjoară.
După ce a realizat că a pierdut avionul, Hadley și-a rezervat cu tragere de inimă un loc în următorul avion ce ar fi dus-o cu câteva minute întârziere la ziua cea mare a tatălui ei, dar în același timp, la ziua în care îl va pierde pentru totdeauna pe el, un om pe care îl consideră un profesor, un străin. Dar asta nu e tot. Acele patru minute nu i-au oferit doar șansa de a întârzia clipa în care își va revedea tatăl pentru prima oară după un an, ci îi va dărui niște momente frumoase și pline de o valoare inimaginabilă cu un britanic foarte drăguț, pe nume Oliver. Aflarea faptului că o va însoți în noul ei zbor, o bucură teribil, iar acest lucru face ca dintr-o zi compromisă eșecului vieții ei, într-o zi cu câteva raze de soare.
Călătoria de noapte trece cât ai clipi, chiar dacă pentru ei pare o eternitate, legătura dintre ei se simte puternică. Însă ea nu poate să opreasca momentul în care ei se vor pierde în aglomerația aeroportului, la sosire.
Doar oare acele patru minute au fost în zadar? I-au oferit doar o noapte cu un băiat minunat, iar după, când ceasul bate ora plecării, îl fură pentru totdeauna de lânga ea, așa cum Cenușăreasa a fost nevoită să plece de lângă prințul ei? E oare soarta atât de crudă? Sau acele patru minute vor fi ursitoarele ei, acele zâne ce o vor ajuta să se maturizeze, îi vor fi oferi acceptarea și înțelepciunea de care are nevoie și vor lăsa în urmă un pantof de cristal pentru a se bucura de dragostea la prima vedere?
În doar patru minute, vă veți asigura că această capodoperă merită savurată, deoarece șansa pe care o veți dărui va fi cea care vă va pecetlui inima pentru totdeauna alături de această poveste ce merită toate laudele.
Probabilitatea de a citi această carte la momentul potrivit este de cincizeci la sută. Iar eu fac parte din acei cincizeci la sută care s-a bucurat de ea în momentul în care am avut cea mai mare nevoie.
Deoarece nu este o simplă carte care ne relatează o iubire la prima vedere, în care o fată se întâlnește cu un băiat, în care privirile lor se intersectează pentru totdeauna, transformând totul în jurul lor într-o piesă de teatru pe care ei o coordonează alături de inimile lor legate pentru totdeauna.
Trebuie să mărturisesc că este mult mai mult de atât, iar acest lucru m-a determinat să mă asemăn într-un fel cu personajele, cu povestea lor de viață.
Hadley trece prin acea perioadă în care părinții ei s-au despărtit. Nu înțelege de ce tatăl ei le-a părăsit; de ce a ales să se mute în Anglia, unde nu îl poate vizita atât de des pe cât ar vrea; de ce s-a îndrăgostit de o frumoasă englezoaică când o avea pe mama ei, cea căreia i-a dăruit inima lui. Nu înțelegea de ce el se însoară din nou ca un tânăr îndrăgostit, când ar trebui să fie tatăl ei și nimic mai mult.
Toate aceste întrebări, dileme ce îi întunecă inima sunt ca niște bolovani ce îi îngreunează drumul ce trebuie să îl parcurgă până la nunta tatălui ei.
Relația cu el s-a răcit constant după ce a ales să plece de acasă, iar acest lucru o doboară cu adevărat doar după ce știe că este nevoită să îl vadă din nou după un an în care a încercat să îl rupă de tot din viața ei, pentru a face plecarea lui mai puțin dureroasă.
Și tocmai asta mi-a plăcut. Mi-a plăcut evoluția prin care Hadley trece în urma acelei zile în care se luptă cu proprii ei demoni, cu propriile ei sentimente ce o leagă mai mult de fetița care își vrea tăticul înapoi, de fetița care își vrea viața înapoi, așa cum era, cu o mamă și un tată care se iubesc atât de mult, ea fiind fructul dragostei pe care o împărtășesc unul față de altul. A fost superb momentul în care încetul cu încetul a realizat că exista lucruri și mai groaznice decât despărtirea părinților ei și oricât de mult ar durea-o, va trebui să accepte viața așa cum se afișează în fața ei, cu bune și rele.
Și cel mai mult, am adorat momentul în care a început să nu se mai gândeasca doar la durerea ei, a pierderii unei vieți cu care s-a obișnuit, ci a început să își facă griji pentru alte persoane, cum ar fi misteriosul băiat pe nume Oliver, care l-a cunoscut de doar câteva ore, sau chiar pentru tatăl ei, omul pe care îl ura din cauza faptului că îl iubea în continuare la fel de mult, dorul fiind motivul pentru care o dureau mult prea mult faptele lui.
Care ar fi fost probabilitatea ca Hadley să se îndrăgosteasca la prima vedere de băiatul care, cu ajutorul lui, a reușit să înțeleagă cu adevărat clipele pe care le trăiește? Care ar fi fost probabilitatea ca, la rândul ei, să fie de un real ajutor pentru Oliver în momentul în care a avut cea mai mare nevoie de o persoană minunată ca ea? Și cel mai important, care ar fi fost probabilitatea ca, tocmai în douăzeci și patru de ore, să parcurgă împreună o viață întreagă de bucurii și tristeti, avându-se alături unul de altul?
Doar autorea știe aceste statistici cu exactitate, fiind cea care a creat această poveste minunată în care două persoane se întâlnesc la momentul potrivit al vieții lor, doar din cauza a patru minute întârziere.
Una dintre lecțiile pe care a învățat-o Hadley în decursul acelei zile, fiind cel mai puternic motiv pentru care ar trebui să dați o șansă acestei cărți, este că dragostea este imprevizibilă. Dragostea este un sentiment ce apare atât de repede în inimile oamenilor, încât ne zguduie toată existența, făcându-ne să nu mai percep cu aceeași ochii lumea întreagă, ci să privim într-o singură direcție, direcție ce ne oferă imaginea ființei de care ne-am îndrăgostit cu adevărat. Acel sentiment unic și divin poate apărea doar de la o singură privire, însă doar cu ajutorul nostru, îl putem păstra pentru totdeauna. Noi suntem cei care trebuie să lupte, astfel încât ceea ce a creat dragostea noastră să crească și să evolueze frumos și lin pentru a ajunge să fim împliniți cu adevărat, trup și sufletește.
O singură privire, o mie de sentimente, iar probabilitatea este una năucitor de bună pentru cei care cred și luptă din toate puterile pentru ceea ce doresc.
În concluzie, să nu ne fie frică să ne îndrăgostim la prima vedere, să nu ne fie teamă să iubim și să fim iubiți la rândul nostru, să ne împărtășim sentimentele și să ne bucurăm de fiecare lucru, indiferent dacă e  mărunt sau nu, indiferent că este un servețel pe care este desenat o rătușcă drăgălașă sau o privire pătrunzătoare care te răscolește până în adâncul sufletului tău, în momentul în care ochii tăi se deschid pentru o nouă zi.
Cine ar fi crezut că matematica și literatura se pot combina într-un amestec delicios? Ce să mai spun că statisticile ar putea să se țină de mână cu dragostea la prima vedere? Probabilitatea era scăzută din punctul de vedere al scepticilor, dar cei cu inima deschisă, au văzut contrarul ei. Pentru că atunci când vine vorba de iubire, probabilitatea statistică de a te îndrăgosti la prima vedere este uriașă, așa cum există o mulțime procente care să arate că vă veți îndrăgosti irevocabil de această carte. 

8 comentarii:

  1. Super recenzia! Si inceputul e foarte original :D
    Si eu am pe lista de ceva vreme cartea, sper sa reusesc sa o citesc cat mai repede :)

    RăspundețiȘtergere
  2. # Roxtao, ma bucura nespus sa vad ca iti place recenzia :) . Si da, trebuie neaparat sa citesti cartea. Nu o sa te dezamageasca :D .

    RăspundețiȘtergere
  3. E aşa drăguţă recenzia ta! Nu mă aşteptam să fiu aşa de doritoare să citesc cartea când am început să o citesc. Personal am zic când a apărut că nu e o carte pe care vreau să o citesc. Acum că ţi.-am citit recenzia vrea neapărat să o citesc. Nu şiu de ce, dar am avut impresia că povestea lor continuă după cele 24 de ore. Mi-ar fi plăcut totuşi să mai aflu câte ceva despre Oliver:-? Ceva indicii?;;)

    RăspundețiȘtergere
  4. @ Ştefana Alexandra, mersi ca mi-ai citit recenzia si ma bucur ca am reusit sa iti doresti sa citesti cartea :D.
    Nu am spus mai multe despre Oliver pentru ca nu vroiam sa il cunoastesti prin intermediul meu, ci al cartii :D. Dar te asigur, o sa il adori pur si simplu. Este genul de baiat atent si caruia ii pasa, un gentleman si... mai multe vei descoperi singura :D :*.

    RăspundețiȘtergere
  5. Oww nu e corect :)) Până pun mâna pe carte mai durează:))

    RăspundețiȘtergere
  6. e foarte frumoasa e am citit-o de ceva vreme...o recomand

    RăspundețiȘtergere
  7. Doamne ce receznii frumoase faceti :3Si mie mi-a placut mult cartea,si am bucur ca am reusit sa mi-o cumpar.Tanjeam de mult dupa ea,de cand am vazut-o pe goodreads,si cand am vazut ca va fii publicata la noi am facut ca o nebuna.Desi nu mi-am precomandat-o la inceput,am resuit sa fac rost de ea mai tarziu,si nu regret absolut de loc!A fost o lectura palpitanta,de la care nu am stiut la ce sa ma astept, dar care mi-a placut enorm.Si poate,m-a facut sa ma mai gandesc la termenul de'dragoste la prima vedere'.

    RăspundețiȘtergere
  8. Am citit cartea aceasta din pura curiozitate, pentru ca lucrez in statistica si mi s-a parut interesant titlul, si nu m-a dezamagit. Chiar a fost faina. Imi place mult recenzia ta si ce surprinzi in ea :)

    RăspundețiȘtergere

Vă mulțumim pentru că ne vizitați blogul și pentru comentariile voastre. Contează foarte mult pentru noi să vă aflăm gândurile :). Dacă ați pus o întrebare, reveniți, cu siguranță vă vom răspunde!