sâmbătă, decembrie 08, 2012

”Susanna's Christmas Wish” de Jerry Asher - Recenzie

”Susanna's Christmas Wish” de Jerry Asher

Din stiloul lui Jerry Eicher, cel mai bine vândut autor Amish de ficțiune (mai mult de 350.000 de cărţi vândute), îşi face apariţia o nuvelă de Crăciun încântătoare, care pur şi simplu te inspiră.

Fanii vor fi încântaţi de această privire aruncată asupra unui Crăciun Amish, completată cu dorinţa romantică a Susannei Byler de a petrece vacanţa cu bărbatul visurilor ei. Dar cine este bărbatul visurilor ei? Este bărbatul Amish, muncitor, dar simplu, cu care s-a căsătorit din convenienţă,  .... sau este prima ei iubire - un Englisha cu care a avut de curând o întâlnire neaşteptată - şi care o vrea înapoi în viaţa lui?

O delectare de vacanţă perfectă pentru iubitorii de ficţiune Amish ... şi pentru cei care iubesc o poveste de Crăciun, sensibilă şi înduioşătoare, care-ţi încălzeşte inima.

Mereu am  crezut în magia sărbătorilor de iarnă, a Crăciunului în special, pentru că îi apropie pe oameni, îi face mai buni şi mai blânzi, reuşind să simtă în sufletele lor acei copii fericiţi şi visători care au fost cândva. Indiferent cât de departe eşti, când se apropie Crăciunul e inevitabil să nu te gândeşti la familie, la cei dragi, să îţi doreşti să revii cât mai repede la ei şi să ai parte de acele momente minunate împreună cu aceştia. De aceea această sărbătoare este preferata mea, e inevitabil să nu mă simt entuziasmată căutând cadourile perfecte care vor aduce zâmbete pe feţele celor pe care îi iubesc, să nu ţopăi ca un copil atunci când prima zăpadă se aşterne, să nu devin melancolică privind instalaţiile şi decoraţiunile atât de drăguţe.
Aşa că atunci când Susanna Byler s-a simţit foarte neîndreptăţită şi tristă atunci când soţul ei, cu care s-a căsătorit de puţin timp, i-a explicat extrem de clar că ei nu vor sărbători niciodată Crăciunul, pentru că aşa a fost mereu în familia lui Amish, destul de strictă când vine vorba de credinţele lor, i-am înţeles perfect suferinţa. Atât ea, dar şi Herman, fac parte din comunitatea Amish, sunt adepţii acestei religii, una în care modestia, trailul simplu şi tradiţional şi rezistenţa pe care o pun în faţa obiceiurilor moderne îi caracterizează.
E inevitabil ca Susanna să nu fie dezamăgită de soţul ei, având în vedere că sărbătoarea Crăciunului îi era extrem de dragă, şi o sărbătoreau într-un mod simplu, fără să fie asemănătoare cu obiceiurile moderne. Îşi pune astfel semne de întrebare şi se gândeşte dacă a făcut alegerea cea mai bună în privinţa lui, iar gândul îi zboară inevitabil la Matthew, primul ei logodnic, şi pe care l-a iubit din tot sufletul, dar care acum e un Englisha, pentru că a ales să plece din comunitate şi să trăiască împreună cu ceilalţi oameni care nu le împărtăşesc aceleaşi crezuri, iar ea nu a vrut să îl însoţească.
Atunci când chiar fostul ei iubit revine în comunitate, regretând alegerea făcută şi dorind să revină în ea, după ce a fost dat afară, şi mai ales venit cu gândul să o recucerească pe Susanna, pe care nu a încetat să o iubească, lucrurile se complică. Apariţia lui ar putea ameninţa căsătoria ei, iar vorbele care vor ieşi datorită lui o vor afecta pe ea, care nu are nicio vină datorită prezenţei lui Matthew.
Herman chiar începe să îşi pună semne de întrebare şi să se simtă mic în ochii soţiei sale, el fiind un bărbat simplu şi modest, muncitor, dar nici pe departe atât de frumos şi carismatic ca fostul ei iubit.
Iubirea şi blândeţea vor fi rezolvarea şi de data aceasta, dar rămâne de văzut care le va primi dintre cei doi .. Herman, soţul ei strict în ceea ce priveşte sărbătorile de iarnă, sau Matthew, care nu este privit deloc cu ochi buni de comunitate, şi dacă magia Crăciunului le va îmbuna sufletele tuturor şi vor face pe Susanna să ia alegerea cea mai bună.. 
Când am cerut cartea aceasta pentru recenzie, doream să citesc ceva specific Crăciunului, şi cred că aţi înţeles deja din începutul recenziei de ce. Nu am citit cu atenţie descrierea, mi-a plăcut coperta, şi având în vedere că acţiunea se petrecea în perioada sărbătorilor, chiar nu mai contau alte detalii pentru mine. Ei, aici vine surpriza de care am avut parte când am început să o citesc. Nu e o poveste de Crăciun, care e mai mult o problemă secundară, un decor, ci lucrurile legate de comunitatea Amish şi problemele cu care se confruntă Susanna referitor la cei doi bărbaţi sunt cele pe care se pune preponderent accent.
Nu aveam idee ce înseamnă Amish când am început să citesc nuvela (e mai mult o nuvelă pentru că are cam 140 de pagini) , şi chiar de multe ori m-am uitat la sfârşit la descrierea de pe copertă pentru a vedea dacă e trecută perioada când se întâmplă acţiunea. În mintea mea, am crezut că e undeva în trecut, datorită modului de gândire, de a se comporta, şi credinţele personajelor. Toţi par de modă foarte veche! Şocul meu a fost când am realizat că aceşti oameni aparţin prezentului, că şi în acest moment există acolo în America şi Canada comunităţi Amish care trăiesc astfel.
E evident că nu am putut simţi frumuseţea cărţii aşa cum un cititor aparţinând acestei religii o va face, pentru că el e obişnuit, ştie cum e viaţa lor, iar eu nu am putut empatiza cu uşurinţă cu nişte oameni care trăiesc fără electricitate, copii învaţă doar generala, şi apoi se îndreaptă spre agricultură ca toţi membrii, acesta fiind principalul lor mijloc de trai. Se îmbracă modest, nici nasturi măcar nu au la haină pentru că asta e considerat a fi ceva tehnic, trăiesc tradiţional şi total împotriva modernităţii. 
Toate lucrurile acestea nu le-am aflat din carte, ci după ce am citit-o şi am făcut câteva investigaţii ca să înţeleg mai bine Amish şi tot ce înseamnă ei. Lumea noastră e foarte diferită de a lor. Ei sunt separaţi de noi, mai învechiţi ca mentalitate, ciudaţi. Sunt cei care nu vor să ştie şi să nu rişte, şi de fapt riscul este cel de care se tem cel mai mult, iar societatea noastră e expusă la multe.
Dar povestea e drăguţă, te inspiră, îţi arată că bunătatea şi bunăvoinţa te ajută să treci peste orice obstacol. Susanna e o tânără cu un suflet mare şi frumos, care reuşeşte să se facă plăcută prin felul de a fi atât cititorului, cât chiar şi soacrei ei care era complet nemulţumită de ea.
Până la urmă, îşi bagă şi Crăciunul farmecul lui personal, veţi vedea voi cum, per total rezultând o lectură plăcută de iarnă, şi cum orice carte din care am ceva de învăţat e bună din punctul meu de vedere, aşa este şi aceasta. 

~ Thank you Jerry Eicher for the kindness of sending me two copies of the book, one for review, and one for a future Giveaway !~

2 comentarii:

  1. Foarte intriganta tema acestei carti. Vreau sa va multumesc fetelor pentru ca mie personal imi largiti orizonturile cu noi teme.

    RăspundețiȘtergere
  2. interesanta carte,datorita recenziei o sa o citesc,mi-a trezit interesul :)

    RăspundețiȘtergere

Vă mulțumim pentru că ne vizitați blogul și pentru comentariile voastre. Contează foarte mult pentru noi să vă aflăm gândurile :). Dacă ați pus o întrebare, reveniți, cu siguranță vă vom răspunde!