vineri, aprilie 26, 2013

E uşor să dăruieşti!

Acest articol face parte din campania "E uşor să dăruieşti" iniţiată de librăria online Bookcity şi din cadrul concursului realizat în colaborare cu Blog Awards. Ne-am înscris chiar pe suta de metri (mai este o oră până se încheie competiţia) pentru că abia astăzi am aflat de ea, din păcate. Sperăm că a ieşit ceva frumos chiar dacă am scris totul presate de timp şi să vă facă plăcere să citiţi articolul nostru!

"Ce înseamnă a dărui? A dărui înseamnă să oferi ceva din suflet unei persoane, este o acţiune minunată, ce stârneşte multe emoţii în inimile noastre, sentimente, ce ne aduce bucurie şi fericire în viaţă. A dărui ne reprezintă cu adevărat, pe noi, oamenii. Este ceva ce ne umanizează, ce ne ajută să ne apropiem sufleteşte unul de altul. Este şansa ce ne-o oferim pentru a ne împrieteni, a ne îndrăgosti. Dăruirea inimii este primul pas spre o viaţă frumoasă, o viaţă ce o clădim cu mâinile şi speranţele noastre."
- Este foarte frumos, Cristina. Vrei sa scrii o carte pe tema asta? mă întrerupse Alexandra, care nu s-a putut abţine să nu tragă cu ochiul la ce mâzgăleam de zor pe o foaie.
- Nu ştiu… doar că am avut un vis în care oamenii din parc erau adunaţi într-un cerc şi îşi ofereau cadouri. Nu cunoşteam pe nimeni, dar în acelaşi timp ne simţeam conectaţi unul de celălalt prin simplu fapt că eram voioşi şi cu inima deschisă. Eram mai buni, mai liniştiţi, fericiţi că puteam oferi o mică bucurie celor de lângă noi. Acea activitate ne-a adus bună dispoziţie în suflet tuturor. A fost superb visul! De aceea m-am gândit să scriu. Voiam să nu uit această experienţă unică.
- Ştii ce ar fi cel mai frumos? Să fie totul realitate. Asa aş fi şi eu acolo, lângă tine, spuse ea bosumflată.
Am rămas îngândurate pentru câteva secunde ce au părut o eternitate.
- Ştiu! am sărit ca arsă de pe scaun, aproape răsturnând-o pe Alexandra care stătea cocoţată pe spătarul scaunului.
- Ce? întrebă ameţită şi puţin sceptică. Ce s-a întâmplat?
Am privit-o entuziasmată datorită ideii care prindea încet contur în mintea mea.
- Cum ar fi să instituim „Ziua naţională a dăruitului”? i-am propus plină de speranţă.
Prima reacţie a ei a fost una de confuzie. După aceea, zâmbetul a început să-i înflorească pe faţă ca un bujor de trandafir.
- Cât de frumos ar fi! O zi în care fiecare persoană poate dărui o multitudine de cadouri. O zi în care fiecare om de pe această planetă ar zâmbi şi s-ar bucura cu adevărat că trăieşte şi face parte din viaţa persoanelor iubite... O şansă de a face o surpriză unui necunoscut, de a lega o nouă prietenie...
Am simţit însă o uşoară ezitare pe chipul frumos şi calm al prietenei mele, şi cum entuziasmul se diminua pas cu pas...
- Dar sunt atât de mulţi oameni... şi noi suntem doar două... şi neputincioase. Nu am putea niciodată să oferim bucurie tuturor! a oftat uşor.
Nu mi-a fost greu să îi readuc în inimă speranţa, însă.
- Este uşor să dăruieşti. Îi dai o floare florăresei, o scrisoare de mulţumire poştaşului, lapte unei pisici, răbdarea de a te juca cu el unui copil. Poţi să oferi zâmbetul tău şi sprijinul unui om bolnav, dragostea persoanei iubite, respectul părinţilor tai, distracţie prietenilor tăi... şi astfel reuşeşti să dăruieşti tuturor câte ceva.
Pe măsură ce vorbeam, am văzut cum speranţa îşi face din nou loc şi alungă nesiguranţele.
- Însă cadoul care ar putea încadra o multitudine de întâmplari fantastice, imposibil de frumoase, adrenalină şi suspans, dragoste şi pasiune, acel dar ce oferă tot ceea ce avem mai bun de dat sunt cărţile. De ce? Deorece ele sunt o mină de sentimente, un cufăr cu clipe frumoase. Ele reprezintă o legatură unică între emoţiile oamenilor, oameni care se eliberează de acele trăiri şi care, mai apoi, le dăruiesc cititorilor.
Nu am apucat să spun nimic, copleşită de cuvintele ei, că a şi continuat voioasă:
- Îţi imaginezi câte cărţi aş dărui în acea zi? Cred că aş fi în stare să cumpăr o librărie întreagă care să includă toate darurile pe care vreau să le ofer familiei şi prietenilor mei.
- Ştiu! i-aş cumpăra mamei „Povestea lui Rhett Butler” pentru că „Pe aripile vântului” e unul dintre romanele ei preferate şi cu siguranţă ar vrea să descopere şi o continuare scrisă de McCaig Donald,  bunicului „O mie şi una de nopţi”, ca să îmi mai citească poveşti din ea ca atunci când eram mică, iar eu să îl ascultam vrăjită...
Undeva, în adâncul firii mele, acel copil zburdalnic mă aprobă.
- Eu i-aş aduce multă bucurie tatei dacă i-aş dărui volumele din „Winnetou”, deoarece e pasionat de seria lui Karl May, completă Alexandra gânditoare. Iar mătuşii mele „Oraşul Oaselor” de Cassandra Clare pentru că a citit câteva capitole din cartea mea şi a rămas impresionată de măiestria scriitoarei!
O boare de entuziasm plutea în aer datorită gândurilor noastre optimiste.
- Dar să nu uităm de prietenii noştri... Miha ar primi cărţi sensibile cum e ea, din colecţia romanelor de dragoste, iar Florina romane de acţiune sau poliţiste, pentru că are o personalitate mai bătăioasă, am râs gândindu-mă cât de încântate ar fi de cadourile mele.
- Adriana cu siguranţă s-ar bucura dacă i-aş dărui "La răscruce de vânturi" de Emily Bronte, deoarece amândouă ne-am regăsit în această carte. Este una pe care am adorat-o ambele la fel de mult şi care ne-a arătat o lume crudă şi o iubire la fel de crudă... o iubire imposibilă, dar în acelaşi timp reală şi mirifică... Andreei i-aş cumpăra seria "Chimie perfectă" de Simone Elkeles fiindcă ştiu că deşi este o persoană puternică, care luptă pentru ceea ce îşi doreşte, de asemenea, este o visătoare, care adoră poveştile de dragoste şi cu siguranţă i-ar plăcea foarte mult seria.
SURSĂ imagini: BOOKCITY.RO
- Cititorii blogului nostru ar fi foarte încântaţi de cărţile pentru adolescenţi, cele fantasy şi nu numai. De romanele bune în general, deoarece sunt toţi pasionaţi de lectură!
Mi-am amintit pe loc ceva ce citisem astăzi.
- Ar fi minunat să ne ducem planurile la îndeplinire! În plus, cei de la librăria online Bookcity au dat startul unei campanii minunate şi care ne-ar fi de un real ajutor!
Imediat am deschis site-ul lor şi i-am arătat descoperirea mea recentă.
- Ei doresc să ofere împachetare gratuită cărţilor, să le transforme în nişte cadouri impecabile!
- Uimitor! 
Alexandra era numai ochi şi urechi, captivată de imaginile care demonstrau cât de frumos vor arăta viitoarele noastre cadouri.
- Ştiu, nici mie nu îmi venea să cred la început. Deci, dacă cineva doreşte să ofere ceva special celor dragi: filme, cărţi, muzică, echipa Bookcity sare în ajutorul clienţilor lor şi realizează nişte cadouri frumoase şi elegante!
O tăcere subită de aşternu, iar pe fața Alexandrei încă se mai zărea puțină neliniște.
- Oricât de minunat e acest proiect, va fi foarte greu să-l transformăm dintr-o idee, vis, dorință, într-o realitate.
Cristina a mers lânga prietena ei și a luat-o după umăr.
- Ai dreptate. Un asemenea proiect nu va prinde viață peste noapte, însă pas cu pas, cadou cu cadou, va începe să înflorească frumos până ce ne va înconjura cu multă dragoste, euforie, curiozitate, mister, fericire. Multe sentimente minunate dăruite din sufletul persoanelor ce doresc să facă parte din această nouă provocare .

- Ai dreptate. Vom reuși. Pentru această zi a specială, eu voi oferi voință, dedicare, zâmbete, bună-dispoziție, înflăcărare și… inima mea.

- Iar eu voi dărui determinare, încurajare, dragoste și bucurie deplină.
Privirea Alexandrei era încrezătoare, acum cu adevărat, iar zâmbetul ei frumos era cadoul pe care mi l-a dăruit fără să știe. În acel moment, am realizat că avem într-adevăr o șansă să realizam ceea ce ne propusem, prin simplul motiv că mereu încercăm să ne transformăm visele în realitate, iar sufletele noastre sunt pline de dragoste, dragoste ce e infinită și necondiționată şi pe care dorim să o oferim şi celor din jur. Împreună, vom reuși. Împreună, cândva, vom sărbători o zi a specială dedicată dăruitului, o zi în care vom oferi tot ce avem noi mai buni din noi: inimile noastre, visele noastre, şi o parte din noi. Pentru că:

5 comentarii:

  1. Este superb articolul vostru!!Foarte original!Chiar ar fi frumos sa avem o "zi nationala a daruitului" in care toata lumea sa ofere ceva oricat de banal ar fi acel lucru,un zambet,o imbratisare,o floare si multe altele...Mult succes!! :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Superb articolul si si mai faina ideea pe care o promoveaza!Felicitari:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ca intotdeauna pline de originalitate. Bravo fetelor!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ideea e minunata, stilul vostru o face unica si irezistibila pentru visatorii altruisti si sensibili din noi.
    E minunat sa daruiesti, sa vezi zambetul persoanei dragi atunci cand isi primeste darul.
    Cand vezi ca persoana caruia i-ai daruit ceva pastreaza lucrul acela, il pune la loc de pret si se bucura de el, te simti ca si cum ai fi primit insutit ceea ce ai dat.
    Ma bucur ca am primis virtual :)) La rascruce de vanturi, ai dreptate Alexya, este cartea potrivita!
    Va pup si va imbratisez >:D< superb articolul, superba ideea! am spus ca e superb? :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte frumos articolul! Imi plac postarile de genul acesta, parca ati mai scris ceva impreuna de curand, nu? nu stiam de campanie, pacat ca nu si-au facut un pic mai multa reclama..

    RăspundețiȘtergere

Vă mulțumim pentru că ne vizitați blogul și pentru comentariile voastre. Contează foarte mult pentru noi să vă aflăm gândurile :). Dacă ați pus o întrebare, reveniți, cu siguranță vă vom răspunde!