duminică, octombrie 28, 2012

The magic of words (64) - Really special ones!

Nu puteam să mă bucur doar eu de aceste citate minunate. Pur și simplu nu puteam. Așa că am decis să vă traduc câteva din cele mai frumoase citate din ”The Perks of Being a Wallflower”. Cartea e plină de ele, așa că mi-a fost greu să aleg. Sper să vă placă să vă dea de gândit, și să fie ok cât de cât traducerea. 

”Acceptăm dragostea pe care credem că o merităm.”

”Am nevoie doar să ştiu că cineva acolo ascultă şi înţelege.. Am nevoie să ştiu că astfel de persoane există.”

“Lucrurile se schimbă. Şi prietenii pleacă, te părăsesc. Şi viaţa nu se opreşte în loc pentru nimeni.“

”Şi toate cărţile pe care le-ai citit au fost citite şi de alţi oameni. Şi toate cântecele pe care le-ai iubit au fost auzite şi de alţi oameni. Şi acea  fată care ţi se pare drăguţă li se pare drăguţă şi altora. Şi dacă te-ai gândi la aceste fapte când eşti fericit, te-ai simţi minunat pentru că descrii  unitatea .“

“Mi-aş da viaţa pentru tine. Dar nu voi trăi în locul tău.”

“Deci presupun că suntem cine suntem dintr-o mulţime de motive. Şi poate că nu vom şti niciodată o mare parte din ele. Dar chiar dacă nu avem puterea de a alege de unde venim, încă putem alege încotro ne îndreptăm. Încă putem face diverse lucruri. Şi putem să ne simţim în regulă referitor la ele.”

”Nu ştiu dacă te-ai simţit vreodată astfel. Că îţi doreai să dormi sute de ani. Sau pur şi simplu, să nu exişti. Sau doar să nu conştientizezi că exişti. Sau ceva de genul. Cred că să vrei asta e foarte morbid, dar e ceea ce îmi doresc când ajung aşa. De aceea încerc să nu gândesc. Îmi doresc doar ca totul în vâltoarea asta să se oprească.“

”Doar spune-mi cum să încetez a vedea totul. Viețile lor, tot timpul. Cum poți opri să le vezi? Este așa multă durere și nu știu ce să fac să nu o mai observ. Nu, nu e vorba de mine, ci de ei. Sunt toți. Și nu se oprește niciodată. Înțelegi?”

”Vroiam să râd. Sau poate să mă enervez. Sau poate să ridic din umeri la cât de ciudaţi erau toţi, în special eu. Cred că ideea e că fiecare persoană are de trăit o viaţă a lui sau a ei şi apoi să facă alegerea de a o împărţi cu alţi oameni. Nu poţi sta acolo şi să pui vieţile tuturor mai presus de a ta şi să consideri că asta e dragoste. Pur şi simplu nu poţi, n-ai voie. Trebuie să faci tu singur anumite lucruri. Am de gând să fac ceea ce vreau. Am de gând să fiu cine sunt cu adevarat. Şi o să îmi dau seama ce înseamnă asta. Sau am putea doar să stăm, să ne întrebăm şi să ne simţim prost pentru fiecare dintre noi şi să dăm vina pe o mulţime de oameni pentru ceea ce au făcut sau nu, sau pentru ceea ce nu au ştiut. Nu ştiu. Cred că întotdeauna ar putea exista cineva pe care să învinuim. E doar diferit. Poate că e bine să vedem lucrurile în perspectivă, dar uneori, cred că singura perspectivă este să fii într-adevăr acolo. Pentru că e în regulă să simţi anumite lucruri. Am fost cu adevărat acolo. Și asta a fost de ajuns pentru a mă face sa mă simt infinit. Mă simt infinit. "

”Câteodată este mult mai ușor să nu știi unele lucruri.”

 ”E simplul fapt că nu vreau să fiu doar pasiunea cuiva. Dacă cineva mă place, vreau să mă placă pe mine, ce reprezint eu cu adevărat, nu cine cred ei că sunt. Şi nu vreau să ţină asta în ei. Vreau să îmi arate, ca să pot simţi şi eu.”

”Vreau doar să ştii că eşti foarte special..şi singurul motiv pentru care îţi spun asta e pentru că nu ştiu dacă altcineva a făcut-o vreodată.

”Nici măcar nu-mi amintesc anotimpul. Îmi amintesc doar cum mergeam între ei şi simţeam, pentru prima dată, că aparţin undeva. ”

”- Care e cartea ta preferată?
  - Ultima pe care am citit-o.”

”Cândva, acest moment nu va fi decât o altă poveste.”

”Există fotografia asta..care e..frumoasă. Ar fi imposibil să descriu cât de frumoasă este, dar voi încerca. Dacă asculţi piesa ”Asleep”, şi meditezi la acele zile drăguţe cu vreme bună, care te fac să îţi aminteşti anumite lucruri, şi te gândeşti la cei mai frumoşi ochi pe care i-ai văzut vreodată, şi plângi şi acea persoană te sprijină, atunci cred că vei vedea această fotografie.“

”Chestiunea e că, unele fete chiar cred că pot schimba băieţii. Şi ce e amuzant…chiar dacă reuşesc să îi schimbe, după ajung să se plictisească. Nu mai au nicio provocare rămasă. Fetelor trebuie doar să le acorzi un timp pentru a se gândi la o nouă modalitate de a acţiona, asta e tot. Unele dintre ele îşi vor da seama imediat. Altele mai târziu. Unele niciodată. Nu mi-aş face griji prea mari în legătură cu asta. ”

”Am închis ochii pentru că nu vroiam să am cunoștință de nimic altceva decât de îmbrățișarea ei.”

”...oamenii care tot timpul încearcă să controleze situaţiile se tem că dacă nu fac asta, nimic nu va ieşi aşa cum îşi doresc ei.”

”Am fost foarte recunoscător că am putut auzi asta din nou. Pentru că, presupun că toţi uităm câteodată. Şi cred că fiecare e special în felul lui. Chiar cred asta.”

”Mă uitam la fotografii şi am început să mă gândesc că a fost un timp când acestea nu reprezentau doar amintiri.”

”Dacă îţi pasă de cineva, ar trebui să-ţi doreşti să fie fericit. Chiar dacă vei ajunge să fii lăsat pe dinafară.”

”Știu că toate astea vor fi doar povești într-o zi. Și fotografiile noastre vor deveni poze vechi. Vom fi mama sau tatăl cuiva. Dar acum, aceste momente nu sunt amintiri. Acum se întâmplă, sunt aici și o privesc. Și e atât de frumoasă. (...) Acesta e un moment în care îți dai seama că asta nu e o poveste tristă. Ești viu, și te ridici în picioare și vezi luminile de pe clădiri și toate te fac să te gândești. Și asculți acel cântec și ești în mașină cu oamenii pe care îi iubești cel mai mult pe lume. Și în acest moment, îți jur, noi suntem infiniți.” 

”Deci, asta este viața mea. Și vreau ca tu să știi că sunt și fericit și trist în același timp, și că încă încerc să-mi dau seama cum e posibil asta.”

AICI găsiți citatele în engleză. Eu le ador sper să vă placă, și să trezească ceva în voi :). Un sfârșit de săptămână minunat!

4 comentarii:

  1. Ai cumva cartea în format pdf, mobi sau epub sau orice format..? :-" sunt foarte drăguţe citatele şi aş vrea să citesc cartea.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cat de frumoase sunt citatele astea! <3 Imi imaginez ca la fel e si cartea, deci e o veste buna ca in curand va fi publicata si in Romania, avem nevoie de o astfel de carte.
    Si ce e ciudat, citatele imi amintesc de ''De veghe in lanul de secara'', o alta carte superba... :)

    RăspundețiȘtergere

Vă mulțumim pentru că ne vizitați blogul și pentru comentariile voastre. Contează foarte mult pentru noi să vă aflăm gândurile :). Dacă ați pus o întrebare, reveniți, cu siguranță vă vom răspunde!