vineri, decembrie 19, 2014

Leapșa: Problemele cititorilor

Am primit această leapșă de la Veronica și de la Dreams Have Wings, le mulțumim mult pentru nominalizare. Mi-a făcut plăcere să răspund la ea, tocmai acum când a început vacanța. Mi-a oferit o poftă nebună de scris :D. 

1. Ai sute de cărți care așteaptă să fie citite, cum naiba alegi dintre ele care să fie următoarea ta lectura?
Depinde. Sunt situații în care anumite cărți au prioritate în acea perioadă și de obicei aleg să citesc prima carte care și-a făcut culcuș în biblioteca mea :D. De multe ori, am acel feeling că o anumită carte trebuie neapărat să fie prima carte citită dintre toate deoarece parcă îmi șoptește la ureche ”Citește-mă”. Nu mă gândesc prea mult când fac această alegere. Încerc să nu fac asta, pentru că dacă aș pune toate cărțile în fața mea și m-aș uita la ele prea mult, aș observa probabil că a venit seara și trebuie să ma axez pe alte activități :)).

2. Ești la jumătatea unei cărți și nu-ți place. O lași baltă sau continui să citești?
Am pățit de foarte puține ori, dar când mi se întâmplă asta, e foarte crunt pentru mine. Încerc din răsputeri să o termin, chiar dacă o termin peste o perioadă lungă de timp și pe parcurs, mai citesc încă alte câteva cărți pentru a schimba puțin gustul acela amar :(.

3. Vine sfârșitul anului, iar tu ești atât de aproape, dar atât de departe de a-ți atinge numărul de cărți pe care ți le-ai propus să le citești anul ăsta. Mai încerci să prinzi din urmă? Și daca da, cum?
Niciodată nu mi-am propus în adevăratul sens al cuvântului să citesc un număr de cărți într-un an. Poate și din cauza asta nu reușesc niciodată să citesc foarte multe cărți pe cât mi-aș dori să o fac :)). Dar dacă tot vine un an nou atât de repejor, îmi voi pune în plan să citesc un număr de cărți și voi vedea ce se întâmplă. Dacă se va întâmpla să nu le termin la timp - și nu ar fi exclus deloc, având în vedere că e vorba de mine :)) - s-ar putea să mă vedeți în pozele de revelion încălțată cu doi pantofi diferiți, machiată doar la un singur ochi și cu o carte în mână :D.

4. Coperțile unei serii care-ți place nu se potrivesc. Cum reacționezi?
Vorbesc cu Krisz, ne revoltăm amândouă și după ne trece :)). Mă ajută mult să știu că nu sunt singura zăpăcită care trece prin asemenea trăiri. Însă până la urmă, conținutul contează și mă bucur de el din plin, indiferent de coperta pe care o are.

5. Toată lumea iubește o carte care ție nu-ți place. Cu cine totuși împărtășești opinii asemănătoare?
Chiar de curând toate colegele mele de la faculte sunt înnebunite după o carte pe care eu o detest. De cele mai multe ori o aud în special pe o colegă care e in love după carte și o ridică în slăvi în ultimul hal, mândrindu-se în același timp că ea a descoperit-o prima din grupa noastră, deși eu o citisem acum un an, de curiozitate. Nu am spus însă nimic despre părerea mea în legătură cu ea. Am discutat cu alte persoane care știu că, deși nu îmi împărtășesc în totalitate dezaprobarea mea față de carte, îmi înțeleg și îmi respectă punctul de meu vedere, așa cum și eu o fac în legătură cu părerea lor. Însă după ce acea colegă s-a legat de o prietenă de a mea când și-a adus o carte polițistă să o citească la facultate și a făcut-o tocilară și ciudată, nu pot să am niciun respect pentru nicio părere pe care o are ea față de alte cărți.

6. Citești o carte și ești aproape de a începe să plângi în public. Ce faci?
Mai nou citesc în autobus, în parc - când e cald, desigur - sau la cursurile plictisitoare de la facultate :)). Niciodată nu am pățit și nici nu aș vrea asta deloc. Dar dacă s-ar întâmpla, aș încerca să îmi ascund ochii înlăcrimați de toți și dacă ar observa cineva, i-aș spune că dacă vrea să afle, va trebui să citească cartea. Mai știți? Poate cineva va spune în cele din urmă DA la provocarea oferită ;).

7. Ultima carte dintr-o serie care îți place tocmai a apărut, însă nu mai ții minte nimic din volumele anterioare. Recitești volumele? Sari peste ultima carte? Cauți rezumate? Plângi în frustrare?
Mi-a plăcut ultima întrebare :)). Prefer să citesc un rezumat sau chiar o recenzie, făcută de alții sau chiar de mine, dacă este pe blog. Și în timp ce citesc noul volum, observ că îmi aduc aminte mai multe lucruri decât aș fi crezut inițial.

8. Nu vrei ca nimeni, NIMENI, să-ți imprumute cărțile. Cum le spui oamenilor, politicos, “nu” atunci când te întreabă?
Rar împrumut cărți pentru că nu am un cerc de prieteni atât de iubitori de literatură cum sunt eu. Însă atunci când totuși doresc o anumită carte din tot suflețelul, nu prea pot spune nu :(. Le spun să aibă grijă de ea, și tot timpul le spun la sfârșit să încerce să o citească cât mai repede pentru că și alții m-au întrebat de acea carte și vor să o citească. Da, știu, e o mică minciună, pe care permanent le-o ofer la majoritatea în care nu am încredere că vor avea grijă de ea. Puteți să mă priviți cu ochi răi de acum înainte, însă credeți-mă că merge de fiecare dată. De ce? Observ că au mai multă grijă de ea pentru că nu mai uită de cartea în sine, o citesc repede și mi-o restituie îngrijită deoarece în subconștient știu că acea grabă de a citi cartea la timp se datorează faptului că nu e cartea lor :)). Sunt rea sau mai degrabă șmecheră?
9. Ai început și ai lăsat baltă cinci cărți luna trecută. Cum treci peste sentimentul enervant de neputință când vine vorba de citit?
Am pățit asta chiar de curând și nu e plăcut deloc. Mi-am făcut un mic program și mi-am propus să citesc în fiecare săptămână câte o carte. Așa că de fiecare dată, mă uit pe telefon, la aplicația cu calendarul meu multi-colorat, mă uit la data care e colorată în mov și știu că am de citit o anumită carte. Să știți că îmi dă o senzație de bine când știu că am respectat ceea ce mi-am propus :D.

10. Sunt atât de multe cărți care apar în această perioada și abia aștepți să le citești. Cât de multe dintre ele chiar îți cumperi?
Foarte rar cumpăr o carte nou apărută. Doar când are o super promoție ce practic te seduce să o faci. De cele mai multe ori aștept târguri de cărți, promoții și transport gratuit :)). Ador transportul gratuit. Ce îmi mai place enorm? Când pot cere pentru recenzare de la o editură sau librărie cartea dorită. Pentru că așa știu că o pot recomanda cu ardoare și altora, după ce o citesc.

11. După ce ți-ai cumpărat cărțile pe care abia așteptai să le citești, cât timp va mai trece până când chiar vei începe să le citești?
Mult, foarte mult, extrem de mult. De exemplu, am de vreo aproximativ doi ani, dacă țin bine minte, primele două volume din seria Instrumente mortale și doar de curând am reușit să citesc primul volum, care mi-a plăcut enorm și blestem faptul că nu mi-am făcut timp să citesc mai repede seria. Nici nu vreau să mă gândesc ce povești incredibile mai am în bibliotecă și nu am reușit să le devorez încă.

Oferim această leapșă cu mare drag tuturor celor care doresc să o ia, și ne-ar plăcea mult să ne spuneți care o veți completa, pentru a citi la rândul nostru răspunsurile voastre :).

12 comentarii:

  1. Vreau sa fac si eu acest tag, timp sa fie.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur ca ai preluat leapsa, mi-au placut raspunsurile ^^

    RăspundețiȘtergere
  3. E okay daca o fac pentru e canalul meu de YouTube? Asta daca am timp, ca mai am ceva clipuri in plan. Imi plac raspunsurile tale, dar as fi vrut sa stiu despre ce carte e vorba la 5

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu astept sa vad tagul pe canalul tau.

      Ștergere
    2. Probabil in 2015 ca nu mi-am luat trepiedul la parintii mei, asa ca e mai incomod de filmat aici. :D Multumesc ca ma urmaresti, Georgiana.

      Ștergere
  4. Bună! Am dat fuga pe blogulețul tău și am văzut această leapșă, am parcurs-o repejor și vreau să-ți spun că mi-au plăcut mult răspunsurile tale. De asemenea, te-am nominalizat într-o leapșă creată de noi, așa că ești binevenită să o completezi cu răspunsuri! :)

    http://readersrepublic.wordpress.com/2014/12/21/leapsa-3-lectura-de-iarna/

    RăspundețiȘtergere
  5. Interesanta leapsa . Odata cu raspunsurile tale mi-am raspuns si eu la intrebari :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Cat de draguta este aceasta leapsa!! :3 Eu am cam ramas in urma cu ele, din pacate.

    RăspundețiȘtergere
  7. Am luat-o și eu, heh, : https://dia6c.wordpress.com/2014/12/26/leapsa-problemele-cititorilor/ :D

    RăspundețiȘtergere

Vă mulțumim pentru că ne vizitați blogul și pentru comentariile voastre. Contează foarte mult pentru noi să vă aflăm gândurile :). Dacă ați pus o întrebare, reveniți, cu siguranță vă vom răspunde!