marți, septembrie 25, 2012

"Adevăr sau Provocare"(Jocul Minciunii #2) de Sara Shepard - Recenzie

Cartea a apărut la Editura Leda şi o puteţi comanda de AICI.
Fie că iei deciziile greşite şi apoi le regreţi, că o dai în bară, că lucrurile nu îţi ies aşa cum vrei, că îţi dezamăgeşti familia şi prietenii, ai certitudinea şi şansa de a fi tu însuţi. Sunt greşelile tale, pe care ţi le asumi, şi e firesc să plăteşti pentru ele. Ce se întâmplă însă când trăieşti viaţa altcuiva, iar cei din jur nu te cunosc pe tine, cu adevărat, şi doar te privesc ca pe o altă persoană? Tu ai putea să ai mereu o mască, să porţi personalitatea şi comportamentul altcuiva ca pe o haină ce îţi ascunde adevăratul eu, ce te incomodează şi te lasă fără aer, ca un corset strâmt şi atât de incomod din anii '70? Tu ai reuşi să nu fii tu însuţi? Mai ales..să imiţi o persoană complet diferită de felul tău de a fi, pe care nici nu ai avut ocazia să o cunoşti vreodată?
Emma e o intrusă în viaţa surorii ei moarte. E o străină pentru prietenii acesteia, pentru familie, şi cei care o cred cine nu este, o preţuiesc şi o respectă deoarece în ochilor lor ea este Sutton Mercer. Trebuie să se comporte ca ea, să îi ocupe locul, pentru că vrea să descopere cine a fost cel care i-a luat viaţa surorii ei gemene. Şi pentru că nu mai are de ales. Se pare că ucigaşul doreşte cu orice preţ ca Emma să fie acolo, pentru a nu se afla adevărul despre tragedia petrecută.. şi e în stare de orice dacă aceasta i se împotriveşte.
Între ciocan şi nicovală, eroina noastră nu doar sapă şi încearcă să afle ce a dus la moartea lui Sutton, dar şi descoperă o mulţime de adevăruri dureroase pe zi ce trece, despre aceasta. Sutton era răzgâiată, răutăcioasă, superficială, obișnuită să îi rănească pe cei din jur, fără să  îi pese sau să își dea seama, fapt care a adus-o unde este acum..moartă. Se pare că rezolvarea misterului crimei stă undeva în trecutul acesteia, şi e legat de una dintre farsele ei groaznice, dar cum să îţi dai seama care, când tânăra a făcut rău atâtor oameni prin glumele ei nesărate, şi de multe ori periculoase?
Alături de Emma, mai e şi Sutton, o umbră fără putere, o fantomă, care doar poate să o urmeze pe sora ei, şi să se descopere o dată cu ea. Să afle toate lucrurile sinistre pe care le-a făcut, toate problemele, şi suferinţele cauzate celor din jur. Aceasta credea că avea o viaţă perfectă, dar ceea ce află e departe de a fi aşa. Prietenele ei nu îi sunt devotate, ci stăteau alături de ea datorită notorietăţii pe care o avea, dar şi dintr-o oarecare teamă. Iubitul ei minunat nu a ratat prima ocazie de a o înşela cu cea mai mare duşmancă a ei, iar proprii ei părinţi erau extrem de nemulţumiţi de fata lor. În plus, ceea ce e mai dureros, sunt acele provocări malefice, de-a dreptul exagerate, cu care a chinuit multă lume, fiind lipsită de scrupule şi de sentimente mai frumoase.
Emma pune cap la cap mai multe informaţii, şi mai multe semne duc la concluzia că două prietene din gaşca lui Sutton, altele decât Madi şi Charlotte, e posibil să fie criminalele. De ce? Una dintre farsele celebre i-au afectat viaţa pentru totdeauna uneia dintre ele, şi nu mai e cale de întoarcere, sau cum să se repare acea greşeală. Ar fi mai mult decât firesc ca ele să o urască, şi chiar să îi dorească moartea gemenei răutăcioase a familiei Mercer, pentru că ea i-a distrus viitorul..
Singurul în care poate avea încredere, care o ajută şi o sprijină, este Ethan, şi între ei se nasc sentimente tot mai profunde, dar din păcate Emma e mult prea covârşită de momentele grele prin care trece acum, pentru a fi capabilă să se implice într-o relaţie. 
Ea e constant în pericol, e ca o gâză firavă prinsă în pânza de păianjen a vieţii surorii ei, şi cu criminalul lui Sutton, păianjenul, aproape, urmărindu-i fiecare pas, stând în espectativă, gata să atace.. 
Am fost foarte curioasă referitor la acest volum doi al seriei „Jocul Minciunii”, şi m-am frământat o vreme, încercând să îmi dau seama ce curs ar putea lua acţiunea, ce evenimente vor mai zgudui viaţa Emmei, ce noi secrete şocante vom mai afla.. Nu pot spune că mi-a plăcut mai mult decât primul volum, dar cu siguranţă am fost surprinsă de ce am citit, şi mi s-a confirmat ce credeam deja. Că Sara Shepard este regina suspansului. Începând cu acțiunea și până la personaje, ea dă noțiunii de mister o nouă semnificație, și a reuşit să mă ţină pe jar, să îmi facă inima să bată mai tare din cauza necunoscutului, şi a pericolului din umbră.
Însă, dacă în ceea ce priveşte acţiunea, scriitoarea e maestră, nu pot spune acelaşi lucru şi când vine vorba de conturarea personajelor. Nu am putut să mă ataşez de ele, şi nu simt că Sara a reuşit să le facă „palpabile”, să „le dea viaţă”. Eu acord foarte mare importanţă lor, simt că ele sunt puntea mea de legătură cu lumea cărţii, cei care mă ajută să intru şi eu în mijlocul acţiunii. Ei îmi deschid uşa care îmi permite să fiu acolo, iar fără personaje care să le simt aproape de sufletul meu a fost ca şi cum aş fi privit nişte momente pline de acţiune, interesante, dar de pe geam.
Mi-am dorit foarte mult să se exploateze mai mult partea romantică a cărţii, dar din păcate nu am avut noroc acum, sper ca în volumul următor să aibă şi Emma şansa de a fi fericită, măcar din acest punct de vedere. Îmi place foarte mult Ethan, e un adevărat ajutor pentru ea, un umăr pe care să plângă, un echilibru care nu o lasă să se prăbuşească, şi merită să fie împreună.
Finalul a fost şocant, iar apariţia unui noi personaj, despre care s-a vorbit foarte mult pe parcursul primelor două volume, cu siguranţă a ridicat din nou ştacheta curiozităţii mele.. dar şi interesul pentru serie. 
Vă las mai jos câteva gif-uri din serialul "The Lying Game", realizat după această serie, care deşi nu seamănă mult cu cărţile, e foarte frumos şi personajele potrivite:

Pentru cei care căutaţi acţiunea la o carte, cu siguranţă veţi fi impresionaţi de aceasta, deoarece ritmul este accelerat, direct la subiect, cu doar cantitatea necesară de detalii care să mențină curiozitatea și atenția cititorilor!


~ Mulţumesc Editurii Leda pentru şansa de a citi această carte !~

Un comentariu:

  1. Primul volum ma astepta de mult pe rafturi si acum chiar ma apuc de ea!! =)) Plus ca , am aflat acum de serial! :-> Am ce face in weekend de acum!

    RăspundețiȘtergere

Vă mulțumim pentru că ne vizitați blogul și pentru comentariile voastre. Contează foarte mult pentru noi să vă aflăm gândurile :). Dacă ați pus o întrebare, reveniți, cu siguranță vă vom răspunde!