duminică, iulie 10, 2011

"Negru de fum" de Ivona Boitan - Recenzie

Cartea a fost publicată la Editura Tritonic şi poate fi comandată AICI.

    Întotdeauna am considerat că există multe înţelesuri în Biblie, înţelesuri pe care nu mulţi le descoperă, chiar de aceia am amânat citirea ei. Profesoara mea de religie mi-a spus că biblia spune cu exactitate totul, ceea ce mi se pare bizar, pentru că eu am citit puţin din ea şi nu mi se pare că este atât de explicită în spusul adevărului.
    Din această cauză întotdeauna am fost fascinată de Rai şi Iad, de adevărurile care au fost ascunse de misterele credinţei. Deşi îmi spun mereu unii "Nu cerceta, doar crede", îmi este greu când am o îndoiala faţă de spusele credinţei... (asta e părerea mea, desigur)
    Aşa că mi-a făcut o reală plăcere să citesc cartea "Negru de fum" de Ivona Boitan. Este o poveste care s-a creat pe baza unor citate din apocalipsa.
    Întotdeauna mi-am imaginat că apocalipsa va începe dintr-o ţară îndepărtată de România, pentru că noi nu suntem chiar atât de "norocoşi", însă această carte mi-a dovedit că ironia sorţii poate exista cu adevărat.
    Acţiunea poveştii se întâmplă în oraşul numit Copşa Mică care este acoperit cu un negru de fum ( pare excelent locul, nu?) din cauza fabricii din localitate, acum închisă. Pe când oraşul se descurcă foarte greu din cauza oamenilor care nu mai au de lucru, a apărut o bancă, Banca Renaşterea - care dă împrumuturi oricui cu condiţia să accepte un cip care citeşte gândurile. Din această cauză, toţi oamenii încep să plece în zone rezidenţiale, rămânând  Arhitec Anghel, împreună cu soţia, Angela, şi cu fiul, Luca, singuri,  într-un bloc cu 8 etaje, având un vecin rămas, un bătrân nebun pe nume Apostol. Anghel era genul de om care se mulţumea cu puţine, cărţiile fiind cea mai mare pasiune a lui, însă după ce copilul lui se îmbolnăveşte cu boala care circulă în oraş, numită SCRV-sindromul copacilor răsuciţi de vânt - şi îşi dă seama că mai are medicamente doar pentru câteva zile, încearcă să obţină banii pentru tratament prin orice mijloace, apelând astfel la bancă. Însă pe parcurs îşi va da seama că dintr-un pierde-vară notoriu, dar pasionat de lectură, ajunge să fie cel care va decide destinul lumii, cel care deţine fără să ştie cheia rezolvării ( pe termen scurt, desigur) războiului dintre Dumnezeu şi Diavol?
    Daca noi am decide cine ne-ar salva de apocalipsă, sunt sigură că v-aţi gândi la o persoană cultă, cu nişte cunoştinţe superioare faţa de toţi oamenii, putred de bogat... dar vă asigur că Anghel nu ne va dezamăgi. 
    Va trece prin multe peripeţii, dansând pe muzica Diavolui, dar colaborând cu Dumnezeu. 
     O poveste tulburătoare, pline de simboluri şi învăţăminte. Citire plăcută!

2 comentarii:

Vă mulțumim pentru că ne vizitați blogul și pentru comentariile voastre. Contează foarte mult pentru noi să vă aflăm gândurile :). Dacă ați pus o întrebare, reveniți, cu siguranță vă vom răspunde!